לפגישת ייעוץ

קבלת רישיון לכלי יריה

כי כל אחד/ת יכול/ה לסחוב איתו/ה תיק קטן עם רישיון להחזקת כלי יריה פרטי

כולם כבר בטח שמעו או קראו כי השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הורה לבצע שינוי בתבחינים לקבלת רישיון לנשיאת כלי ירייה פרטי . מאז הרפורמה, רבים מתעניינים בתהליך וגם למשרדי הגיעו מספר פניות להוצאת רישיון להחזקת כלי ירייה פרטי, לרבות מהמגזר הערבי.

אז אולי נעשה קצת סדר , כי העובדה שיש בתקשורת החופשית מידע כזה אינה מלמדת בהכרח שמעתה, כל אחדיכול לקבל רישיון . אם זה היה המצב, לא היה צריך אותי ולא אף עורך דין, אולם העובדה ש בחרתי להנגיש לכם קצת אינפורמציה בנושא, מלמדת שלא כך המצב בהכרח. מנ י סיוני, לא פעם מבקשי רישיון , בייחוד אלה שממלאים טופס לבד בלי הכוונה מראש ובלי להתייעץ עם עורך דין, נתקלים בקשיים, חלקם בירוקרטיים, חלקם מהותיים שמשמעותם סירוב , ולכן חשוב לי לעשות קצת סדר בנושא.

יש להדגיש כי המילה המשמעותית ביותר בעניין קבלת רישיון להחזקת כלי ירייה הינו המילה "תבחינים". בטרם אסביר מה הכוונה בתבחינים נדגיש כי ישנן דרישות סף בחוק כלי ירייה, שרק מי שעומד בהם יכול להתחיל בתהליך. " התבחינים " , אותה מילה קסם שציינתי לעיל הינה למעשה מילה המתארת שורה של תנאים שנקבעו על ידי השר לבטחון לאומי בתיאום עם גורמי הבטחון ומדובר ברשימה סגורה שחייבים לעמוד באחד מתוכם. כך למשל אם הנך מורה דרך או עובד בישוב זכאי או שקיבלת המלצה פרטנית של משטרת ישראל או שהנך כבאי או איש מד"א ועוד, הרי שהדרך לקבלת רישיון עבורך תהיה הרבה יותר פשוטה.

השר לבטחון לאומי אמנם הקל על רבים, אולם אותם הקלות כגון ביטול חובת ראיון לאנשי כוחות הבטחון, קציני צה"ל אנשי משטרה, שב"ס, כבאות שב"כ ומג"ב , עניין שבוודאי חוסך המון זמן ומאפשר לעובדי המשרד להפנות את המשאבים לטובת יתר המבקשים, ובכך מקצר את הליך הנפקת הרשיונ ות החדשים, לא באמת מסייע למי שאינו חלק מהרשימה שציינתי לעיל, ולגבי אלה, הדרך היא קצת ארוכה יותר, בוודאי מורכבת, ומחייבת עמידה דווקנית בתבחינים.

אין בכוונתי ללמד במאמר קצר זה כל אחד כיצד למלא את הטפסים, ואולם חשוב לזכור, הליך קבלת הרישיון אינו אוטומטי, והמשרד לבטחון פנים עומד על קיומם של כל התבחינים, ורצוי שהמסמכים יוגשו באופן מסודר שכן הם נבחנים לאחר כשבועיים, וכל מסמך שהחסרתם, למשל שכחתם להחתים את רופא המשפחה, שכחתם להציג אישור כלשהו כגון אישור מהרשות המוניציפלית על הימצאות בית העסק ביישוב זכאי, כל אלה עשויים לעכב את ההליך ולהחזיר אתכם לנקודת ההתחלה.

זאת ועוד, גם לאחר שהגשתם את כל המסמכים הרלוונטיים, הרי שבשונה מהגורמים שציינתי לעיל, כגון אנשי משטרה וצבא, אם אינכם נמנים על אלה, תאלצו להתייצב לראיון באחת מהלשכות ברחבי הארץ, שם תידרשו להגיש שוב את כל המסמכים המקוריים, ולהישאל על ידי פקיד כלי יריה שאלות שתשובה לא טובה עליהם יכולה לפגוע בכל התהליך . כך למשל הנכם עשויים להישאל האם הנכם מחזיקים בבית כספת לשמירה על הנשק.

לסיכום מאמר קצר זה, אם אינכם נמנים עם אחד מהגופים שציינתי לעיל, ואתם אנשים רגילים שמבקשים רשיון להחזקת כלי יריה שיוכל לה י כנס לתיק קטן, אל תהססו לפנות אלי ולקבל ייעוץ ובחינה מוקדמת של התהליך, ובכך תימנעו מעוגמת נפש שעשויה להיגרם לכם בהמשך התהליך .

לכל שאלה או בקשה התקשרו 04-8275588 או השאירו פרטים

חקירת משטרה

חקירת משטרה

אם נקלעת לצרה, נעצרת ע"י המשטרה, נחקרת או הוגש נגדך כתב אישום. אם כבודך, זכויותיך וחירותך נרמסו ע"י הרשויות, משרדנו הוא הכתובת להגנה במשפט פלילי

קרא עוד »
משפט צבאי

משפט צבאי

עו״ד שי וולשטיין הנו סניגור צבאי מנוסה, המייצג במגוון עבירות צבאיות, לרבות סמים, נשק, תעבורה, מעצרים, חקירות מצ״ח וכן היעדרות משירות צבאי, שהנה אחת

קרא עוד »

אנחנו כאן לשירותכם ולמענכם

לכל שאלה או בקשה התקשרו 054-5735660
או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
פטיש